Konkurso „Bebras“ nacionalinė gerosios patirties konferencija

lls2

    Gruodžio 19 d. Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakultete įvyko konkurso „Bebras“ nacionalinė gerosios patirties konferencija. Joje dalyvavo ir Prienų rajono informacinių technologijų mokytojai Jurgita Širvinskaitė ir Rasa Alaburdienė su mokiniais bei tėveliais. Konferencijos organizatoriai dalyviams buvo parengę intensyvią ir turiningą darbotvarkę: buvo paskelbti konkurso „Bebras“ rezultatai bei apdovanoti nugalėtojai, suorganizuotos kūrybinės dirbtuvės mokiniams, mokytojai jiems skirtoje konferencijoje pakviesti klausyti pranešimų.

 

 

lls2

    Renginį atidarė tarptautinio „Bebro“ tinklo komiteto pirmininkė prof. Valentina Dagienė, o konkurso dalyvius pasveikino Švietimo ir mokslo ministerijos vyriausioji specialistė Marytė Skakauskienė, Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto prodekanas Linas Būtėnas. Geriausiai konkurse pasirodę bei prizines vietas užėmę 3–4, 5–6, 7–8, 9–10, 11–12 klasių mokiniai buvo apdovanoti diplomais, pagyrimo raštais (7 kl. mokiniams Linui Kučinskui ir Ditei Valuckaitei) ir rėmėjų įsteigtomis dovanėlėmis. Siekiant paskatinti mažesnių mokyklų dalyvavimą „Bebro“ konkurse buvo apdovanotos ir aktyviausiai dalyvavusios mažiau nei 200 mokinių turinčios mokyklos, kurių ugdytiniai buvo pakviesti kaip geriausieji mokiniai.

 

 

 

 

  

lls2

    Renginio dalyviai žiūrėjo Lietuvos edukologijos universiteto studentų spektaklį „Grybų karas“, klausėsi Lino Būtėno paskaitos apie išmanius ateities miestus. Po pietų dalyviai išsiskirstė į kūrybines dirbtuves mokiniams ir mokytojams skirtą konferenciją.

    Kūrybinėse dirbtuvėse 3–4, 5–6, 7–8, 9–12 klasių mokiniai išbandė pačias įvairiausias su informatiniu mąstymu susijusias veiklas.

Jauniausi „Bebro“ nugalėtojai galėjo išmėginti savo jėgas Robotikos Akademijos komandos organizuotame FLL Blitz turnyre, parengtame pagal pasaulinių FIRST LEGO League varžybų formatą. Vaikai susipažino su robotų konstravimo ir programavimo principais, vėliau patys konstravo ir programavo LEGO Mindstorms robotukus, kurie turėjo atlikti misijas užduočių lauke.

    Vyresnieji mokiniai pasinėrė į programavimo veiklas. Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazijos mokytoja Renata Burbaitė supažindino mokinius su vizualiojo programavimo aplinka „Scratch“ ir nuo pirmųjų užsiėmimo minučių įtraukė juos į animacijų kūrimą. Eimanto Pėlikio vadovaujamoje interaktyvioje fotolaboratorijoje dalyviai mokėsi specialia programėle atlikti fotomontažą, o Jūratė Valatkevičienė (Vilniaus jėzuitų gimnazija) pakvietė mokinius ir jų tėvelius „Tinket.io“ programa sukurti skaičių spėliojimo žaidimą.

 

    Vyriausieji mokiniai iš praktikų lūpų išgirdo apie informatikos taikymą. „NFQ Technologies“ komanda papasakojo apie interneto svetainės kūrimo procesą nuo idėjos iki įgyvendinimo, pasidalijo patarimais. „Visma“ kompanijos atstovai pristatė Andriaus Tarasovo, Ernesto Januševičiaus ir Rūtos Susnytės sukurtą virtualios realybės žaidimą „Visma runner“. Mokiniai išgirdo ne tik apie šio žaidimo kūrimo specifiką, gavo patarimų, nuo ko pradėti, norint sukurti kompiuterinį žaidimą, bet ir galėjo praktiškai išbandyti „Visma runner“: dalyviai su entuziazmu užsidėjo Oculus Rift akinius ir pasinėrė į virtualią realybę.

Daug įspūdžių mokiniai ir jų tėveliai patyrė Gintaro Jonaičio (Vilniaus Gedimino technikos universitetas) dirbtuvėse: lektorius pažindino su biomechanika, dalyviams leido išbandyti žmogaus raumenų biosignalais valdomą bioninę ranką, susikibus rankomis pajusti plaštakomis sklindančius elektros impulsus.

    Mokytojams skirtoje konferencijoje informacijos taip pat netrūko. Prof. Valentina Dagienė (Vilniaus universitetas) skaitė pranešimą apie informatinio mąstymo ugdymą. Dalyviams buvo pristatyti projekto SCIENTIX rezultatai (SCIENTIX projekto vadovė Aušra Gutauskaitė, Ugdymo plėtotės centras), Ugdymo plėtotės centro projektai skaitmeninei kompetencijai tobulinti (Alvida Lozdienė, Ugdymo plėtotės centras), informatikos mokymo be kompiuterio panaudojimo galimybės pradinėse klasėse (prof. Valentina Dagienė ir dr. Eglė Jasutė, Vilniaus universitetas), Linas Būtėnas (Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto prodekanas) pristatė interaktyvios mokymosi platformos ViLLE panaudojimo galimybes. Konferencijoje nemažai dėmesio buvo skiriama didžiosioms šių metų švietimo aktualijoms: STE(A)M ugdymui bei Brandos darbui. Švietimo ir mokslo ministerijos vyriausioji specialistė Marytė Skakauskienė apžvelgė STE(A)M ugdymo Lietuvoje aktualijas: veiksmų plano tikslus ir priemones, finansinę paramą ugdymo įstaigoms. Nacionalinio egzaminų centro direktorė Saulė Vingelienė skaitė daug mokytojų klausimų sulaukusį pranešimą apie Brandos darbo, pradedamo organizuoti ir vykdyti nuo 2017–2018 mokslo metų, koncepciją ir organizavimo ypatybes.

    Konkurso organizatoriai džiaugėsi, kad jau tryliktą kartą įvykęs konkursas „Bebras“, kurio tikslas – atskleisti mokiniams (ir mokytojams) informatikos mokslo grožį, supažindinti su pagrindinėmis informatikos ir informacinių technologijų sąvokomis, jų platesniu kontekstu – konceptais, motyvuoti gilintis į modernius informatikos ir inžinerijos sprendimų metodus, nepraranda populiarumo tarp Lietuvos mokinių ir į „Bebro“ iniciatyvą kasmet jungiasi įvairios šalys iš viso pasaulio.

    Daugiau informacijos apie „Bebro“ konkursą pateikiama interneto svetainėse:

  • tarptautinėje „Bebro“ iššūkio svetainėje www.bebras.org (iš čia galima pasiekti visų dalyvaujančių šalių svetaines – tereikia spustelėti šalies vėliavėlę),
  • lietuviškoje „Bebro“ svetainėje bebras.lt, konkurso valdymo sistemoje – „Bebro“ varžybų lauke lt.
  • bebras.lt, „Bebro“ konkurso užduotys 2015.

Informacinių technologijų mokytoja Jurgita Širvinskaitė

Svetainėje naršo:

Dabar svetainėje 12 svečiai (-ių) ir narių nėra