STUDIJŲ KAINOS

PATVIRTINTOS 2014 M. NORMINĖS STUDIJŲ KAINOS Š.m. lapkričio 29 d. švietimo ir mokslo ministras patvirtino studentų, priimamų 2014 metais į aukštąsias mokyklas, normines universitetinių ir koleginių studijų kainas. Šį dokumentą rasite "Teisės aktų" skiltyje. http://www.lamabpo.lt/turinys/kiti-teisiniai-dokumentai#top

Neformaliojo ugdymo specialistas Laimonas Ragauskas

Kitą savaitę Kaune vyks pirmasis Rytų partnerystės Jaunimo forumas, skirtas neformaliajam ugdymui. Dalyviai iš Rytų Europos ir Pietų Kaukazo šalių kalbėsis apie šio ugdymo situaciją, ateities perspektyvas bei gyvai dalinsis savo sėkmės istorijomis. Vienas forumo vedančiųjų – Laimonas Ragauskas, jau beveik 14 metų sėkmingai dirbantis neformaliojo ugdymo srityje. Prie kavos puodelio kalbamės apie jo karjerą, prasmingą darbą su jaunimu, ateities vizijas ir autoritetus.

– Pradėkime pokalbį nuo esminio klausimo. Kaip žmogui dviem trimis sakiniais paaiškintum, kas yra neformalusis ugdymas?

– Galėčiau pasakyti keliais raktažodžiais. Pirma, tai ugdymasis per santykį, per patyrimą, saugiai eksperimentuojant žmonių grupėje. Antra – sąmoningumas. Nuolat reflektuojame, ką žmogus sako, kaip sako, kaip jis elgiasi įvairiose situacijose. Kitas svarbus žodis – savanoriškumas. Neformalusis ugdymas yra savanoriškas. Žmonės jį renkasi, kai jaučia, kad jo reikia.

– Ar gali išskirti momentą, kai supratai, jog nori būti neformaliajame ugdyme, nori dirbti šioje srityje?

– Tai nebuvo vienos dienos ar akimirkos momentas. Lėmė daugybė įvykių. Sudalyvavau vienuose mokymuose, supratau, kad man patinka mokytis, kai besimokančiajam skiriamas dėmesys, kai šis skatinamas reflektuoti. Taip pat šiame mokymosi procese labai daug žaidybiškumo ir lengvumo. Vėliau pats surengiau pirmąjį seminarą jaunimui, tada dar kitą, į juos įsitraukė ir mano kolegos, ratas užsisuko.

O dabar, kasdien dirbdamas su jaunais žmonėmis, matau, kaip jie po keleto mokymų pradeda pasitikėti savo jėgomis, generuoja idėjas, kovoja už jas, siekia būti nepriklausomais. Tai suteikia pasitikėjimo ir man. Vadinasi, įkvepiu juos.

– O ką neformalusis ugdymas davė tau pačiam?

– Visiškai nulėmė mano požiūrį į supantį pasaulį. Supratimą apie kultūras ir tarpkultūriškumą. Supratimą, kaip elgtis neapibrėžtose situacijose. Kaip bendrauti su užsieniečiais. Davė kritinio, laisvo mąstymo, autonomiškumo. Laisvės nuo išorinio spaudimo, pamokymų, kaip reikia elgtis.

Skaityti daugiau: Neformaliojo ugdymo specialistas Laimonas Ragauskas

Projektas „Aspirinas“ padės pašalinti galvos skausmą dėl mokslų

Spalio 24 d. prasidės Kauno technologijos universiteto (KTU) inicijuotas projektas „Aspirinas“. Šio projekto esmė – nemokamai dalinamos „informacinės piliulės“ moksleiviams ir jų tėvams, kuriems galva plyšta nuo klausimo – kaip produktyviai mokytis ir su malonumu pasiekti teigiamų rezultatų.

 

KTU pažada, kad kartu su psichologu Tomu Lagūnavičiumi, seminare „Kaip mokytis ir jausti malonumą“, bus atskleista metodika, kaip mokantis išnaudoti minimaliai energijos ir pasiekiant maksimalų malonumą, džiaugtis sukauptomis žiniomis.

 

Nemokamas renginys, kuris vyks dvi dienas, yra orientuotas  į dvi grupes: moksleivius ir jų tėvus. Pirmoji diena (spalio 24 d.), skirta 8-12 klasių moksleiviams, bet laukiami ir žingeidūs jaunesni moksleiviai. Jos metu, visi suinteresuoti kokybišku ir sklandžiu mokymosi procesu, kviečiami į „Romuvos“ kino teatrą, kuriame lauks ne tik minėtas praktinis seminaras, bet ir švedų režisieriaus Babako Nanafi filmas „Sebė“. Tai – Berlyno tarptautinio kino festivalio jaunimui skirtoje programoje „Generation“ geriausiu debiutu pripažinta drama, kurioje pasakojama apie nelengvą paauglystę, kurioje esminį lūžį padaro kūryba ir sugebėjimas neigiamą energiją paversti kuriančia.

Skaityti daugiau: Projektas „Aspirinas“ padės pašalinti galvos skausmą dėl mokslų

VDU

Maloniai kviečiami 10-12 klasių moksleiviai dalyvauti Vytauto Didžiojo universiteto Sociologijos akademijos paskaitose! Šio, jau trečius metus vykstančio, paskaitų-susitikimų ciklo metu, moksleiviai susipažįsta susociologijos bei socialinės politikos mokslo kryptimis bei visuomenės analizės principais ir metodais, turi galimybę juos išbandyti praktiškai, pasikonsultuoti su universiteto dėstytojais renkantis specialybę, apsilankyti studentųpraktikos vietose ir kt.

Kaip liudija ankstesniųjų Akademijos dalyvių atsiliepimai, šie seminarų ciklai jiems leido geriau pažinti save bei aplinką, kritiškiau pažvelgti į visuomenę ir jos narių atliekamus veiksmus, suvokti jų priežastis, inicijuoti tam tikras kaitos galimybes.

Kliaudamiesi buvusiu dideliu susidomėjusiųjų dalyvių skaičiumi, šiemet vėl rengiamas paskaitų-seminarų ciklas.

Pirmasis užsiėmimas įvyks š.m. spalio 26 d. Vytauto Didžiojo universiteto Mažojoje salėje, S. Daukanto g. 28, Kaune. Dalyvavimas yra nemokamas.

Daugiau informacijos galima rasti Facebook psl. VDU Sociologų akademija

https://www.facebook.com/pages/VDU-Sociolog%C5%B3-akademija/268554999841602

Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme

Mokykloje yra įsteigta projekto „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme “ darbo grupė.

Darbo grupę koordinuoja mokyklos psichologė ir karjeros koordinatorė Indrė Preisaitė.

Darbo grupę sudaro: Jurgita Širvinskaitė, Jurgita Zujūtė, Loreta Jurkšaitė, Kristina Brazaitytė, Vilija Krasauskienė.

Svetainėje naršo:

Dabar svetainėje 28 svečiai (-ių) ir narių nėra