Gili žiema jau pabeldė į duris

Žvarbus oras, saulės trūkumas, prasta nuotaika ir dažnos viršutinių kvėpavimo takų ligos – tokia liūdna mūsų kasdienybė. Ką daryti, kad nuotaika ir sveikata ,,nešlubuotų“? Dažniausiai viršutinių kvėpavimo takų infekcines ligas tiek vaikams, tiek suaugusiems sukelia virusai (respiracinis sincitinis, gripo, paragripo, adenovirusas ir kl.)

   Dažniausiai negalavimai vaikus užklumpa dėl nusilpusios imuninės sistemos. Pasireiškia peršalimas, gripas, kitos virusinės kvėpavimo takų infekcjos. Dažnai serga ,,šiltnamio“ sąlygomis auginami, neužsigrūdinę, bei rūkančių tėvų vaikai.

   „Vartoti antibiotikus susirgus virusine infekcija- ne tik neefektyvu, bet net žalinga. Jie sukelia alerginių reakcijų, disbakteriozę, silpnina imunitetą ir skatina antibiotikams atsparių bakterijų atsiradimą“- sako vaikų ligų gydytoja, homeopatė Gema Galvydytė.

Skaityti daugiau: Gili žiema jau pabeldė į duris

Dėl šalčių

  • Švietimo ir mokslo ministerija: esant 20 laipsnių šalčio, pradinukai ir penktokai į mokyklą gali neiti.
  • Artimiausiomis dienomis sinoptikams prognozuojant šalčius, Švietimo ir mokslo ministerija primena: jei oro temperatūra 20 laipsnių šalčio ar žemesnė, į mokyklą gali nevykti pradinukai ir 5 klasių mokiniai.
  • Jei spusteli 25 laipsnių speigas, į mokyklą gali neiti ir vyresni (6–12 klasių) mokiniai. Tai nustatyta švietimo ir mokslo ministro patvirtintuose 2011–2013 metų bendruosiuose ugdymo planuose.
  • Šios dienos įskaičiuojamos į mokymosi dienų skaičių, vadinasi, už šias dienas nereikia atidirbti vėliau. Taip pat iš mokinių nereikalaujama pateisinimo už pamokas, praleistas dėl šalčių.
  • Jeigu į mokyklą atvyksta vienas ar keli mokiniai iš klasės, mokykla turi juos užimti per pamokoms skirtą laiką.
  • Kaip nustato higienos norma, ikimokyklinio amžiaus vaikai ikimokyklinio ugdymo įstaigoje į lauką auklėtojų gali būti išvedami, kai oro temperatūra iki minus 12oC ir vėjo greitis silpnas (iki 2 m/sek.), arba kai oro temperatūra minus 8oC, o vėjo greitis vidutinis (nuo 2 iki 6 m/sek.).

Mokykla žiema

Žiemos kritimo pavojai

Neužilgo sulauksime gražaus sniego, o paspaudus šaltukui po juo pavojingo leduko. Neatsargiai žengtas žingsnis ir kritimas gali baigtis trauma. Kad taip nenutiktų, žiemą reikia būti atsargiam ir pravartu žinoti kai kurias savisaugos taisykles.

Daugiau nei 50 proc. visų sunkių ir mirtinų žiemos sporto metu patiriamų sužalojimų – galvos traumos. Jeigu jau kritimo negalime išvengti, bent jau pasistenkime kristi kuo teisingiau. Iš pradžių pritūpkime, taip sumažinsime kritimo aukštį. Stenkimės kristi ant šono, prispaudus galvą prie krūtinės. Taip saugiau pasiskirstys smūgio jėga ir geriau apsaugosime savo vidinius organus. Kai krintame aukštielninki, dažniausiai sužalojame galvą. Jeigu jau virstame atgal, būtinai ištieskime rankas į šonus ir prispauskime galvą prie krūtinės. Smūgį sušvelnins jeigu žiemą nešiosite kepurę.

Skaityti daugiau: Žiemos kritimo pavojai 

Sveika gyvensena – grožio šaltinis

Visi norime būti gražūs, bet vien noro neužtenka. Tereikia tik nedidelių pastangų ir šiek tiek laiko. Moksliškai yra paskaičiuota, kad 50 proc. sveikatos priklauso nuo mūsų pačių. Jeigu neprižiūrėsime savo kūno ir kiekvieną dieną nors truputėlį neskirsite dėmesio sau, kūnas greičiau sens.

Nuolatos girdime ar skaitome informaciją apie judėjimo ir sporto naudą ligų profilaktikai. Sportuodami grūdinamės, vadinasi, stipriname organizmo atsparumą ligoms – imunitetą. Geriausias metas sportuoti yra rytas, nes iš pat ryto išjudiname medžiagų apykaitos sistemą, todėl ji tampa greitesnė nei įprastai ir išlieka ilgesnį laiko tarpą. Neužmirškime, kad judėjimo galimybės beribės. Be mankštos galime lankyti sporto būrelius, šokius, jogos pratybas ir kt.

Skaityti daugiau: Sveika gyvensena – grožio šaltinis 

Svetainėje naršo:

Dabar svetainėje 60 svečiai (-ių) ir narių nėra