Kviečiame Prienų r. Veiverių Tomo Žilinsko gimnazijos pavaduotojus, mokytojus ir pagalbos mokiniui specialistus dalyvauti „Erasmus+“ mobilumo dalyvių atrankoje. Įgyvendinant „Erasmus+“ 1 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo mobilumo projektą NR. 2023-1-LT01-KA120-SCH-000186264organizuojama mobilumo dalyvių atranka į numatytus kursus.
Kursai: „Įtraukusis ugdymas visiems“ („Inclusive education for all“)
Vieta: Madridas (Ispanija)
Preliminari kursų data: 2024 m. lapkričio mėn.
Dalyviai: pavaduotojai, mokytojai ir pagalbos mokiniui specialistai.
Paraiškos dalyvauti atrankoje teikiamos iki liepos 16 d. Ketinantys dalyvauti kursuose, užpildytas paraiškas teikia gimnazijos mobilumo dalyvių atrankos komisijos pirmininkui.
Kviečiame susipažinti su atrankos dokumentais:
Išsamesnės informacijos galima teirautis tel. (8 698) 58582 arba el. paštu mokykla@veiveriai.prienai.lm.lt
„Naujoji „Erasmus+“ programa 2021–2027: sėkmingo projekto jūsų mokyklai rengimas“
Liepos 3–8 d. septyniolikos Prienų rajono švietimo darbuotojų (mokyklų direktorių
pavaduotojų ugdymui, mokytojų, Švietimo ir sporto skyriaus atstovų) komanda dalyvavo
Florencijoje (Italija) vykusiuose kursuose „Naujoji „Erasmus+“ programa 2021–2027:
sėkmingo projekto jūsų mokyklai rengimas“. Kursų dalyviai mokėsi analizuoti mokyklų
turimus duomenis ir nustatyti veiklos tobulinimo kryptis, ieškojo galimybių pasitelkus
tarptautinę patirtį įgyvendinti pokyčius mokyklose – rengti Europinį plėtros planą,
„Erasmus+“ programos projektų paraiškas.
Galimybę dalyvauti šiuose kursuose suteikė Prienų rajono savivaldybės administracijos
2021–2025 m. „Erasmus“ plano įgyvendinimas. „Erasmus“ plane numatyti trys tikslai:
sustiprinti mokinių pažangos stebėsenos ir mokymosi pagalbos teikimo sistemą Prienų
rajono švietimo įstaigose; sudaryti galimybes didėti mokytojų profesionalumui bei
skaitmeniniam raštingumui ir mažinti skirtumus tarp mokyklų; padidinti Prienų rajono
savivaldybės administracijos ir mokyklų gebėjimus tvariai ir ilgą laiką dirbti tarptautiniu
mastu.
„Erasmus“ planas yra Prienų rajono savivaldybės administracijai 2020 m. suteiktos
„Erasmus“ akreditacijos dalis – Prienų rajonas buvo pirmoji savivaldybė Lietuvoje, gavusi
tokią akreditaciją. Akreditacija leidžia paprasčiau pasinaudoti finansavimo pagal 2021–2027
m. „Erasmus+“ programą galimybėmis, todėl Švietimo ir sporto skyrius kartu su mokyklomis
pradeda įgyvendinti jau trečiąjį akredituotą „Erasmus+“ projektą.
Prienų rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus informacija
Nauja Erasmus+ veikla – darbo stebėjimas
Birželio 13–15 dienomis Prienų „Ąžuolo“ progimnazijos lietuvių kalbos mokytoja Edita Valatkienė, „Revuonos“ pagrindinės mokyklos anglų kalbos mokytoja Jurgita Mučekienė, „Žiburio“ gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja Živilė Jurkšienė ir Prienų r. Veiverių Tomo Žilinsko gimnazijos anglų kalbos mokytoja Evita Maksvytienė dalyvavo „Erasmus+“ mobilumo veiklose Lenkijoje – darbo stebėjime Punsko Dariaus ir Girėno pagrindinėje mokykloje.
Projekto metu stebėjome ir aptarėme pamokas, susipažinome su mokyklos veiklomis, ugdymo procesu ir mums svarbiomis aktualijomis – pagalba mokiniams, jų pasiekimų ir pažangos vertinimu, žiūrėjome ir aptarėme 7 klasės mokinių mokslo metų eigoje sukurtą filmą. Dalyvavimas mokykloje organizuotame Gedulo ir Vilties minėjime bei šventėje, skirtoje paminėti S. Dariaus ir S. Girėno „Lituanicos“ skrydžio 90-metį suteikė galimybę gilintis į mokinių bendrųjų kompetencijų ugdymą, tarpkultūriškumo prasmę. Punske apsilankėme J. Vainos etnografiniame muziejuje. Nuvykome į Seinų „Žiburio“ mokyklą, kurioje direktorius A. Vaicekauskas papasakojo mokyklos atsiradimo istoriją ir aprodė mokymo(si) erdves.
Susipažinę su kolegų iš Punsko patirtimi ir pasidalinę savo patyrimais atradome ir panašumų, ir skirtumų, pamatėme, kaip jie galėtų praturtinti ugdymą mūsų mokyklose. Diskusijų su mokytojais ir administracija metu supratome, kaip atsakingai reikėtų mokyti ir mokytis komunikuoti užsienio kalbomis, o taip pat – kokia svarbi tame krašte gyvenantiems lietuviams yra lietuvių kalba, istorija, kultūra ir kaip puoselėjama tautinė tapatybė.
Ši mūsų veikla buvo Švietimo ir sporto skyriaus koordinuojamo „Erasmus+“ projekto dalis.
Projekto dalyvės
Erasmus+ kursai apie mokymosi motyvaciją
Birželio 12-ąją Sevilijoje, Ispanijoje, pagal „Erasmus+“ programos projektą mokymosi kursuose apie mokinių motyvaciją dalyvavome keturios Prienų rajono mokytojos: pradinių klasių mokytojos Ramutė Švedienė (Balbieriškio pagrindinė mokykla) ir Valė Petkevičienė (Veiverių Tomo Žilinsko gimnazija), anglų kalbos ir istorijos mokytoja Kamilė Navickaitė (Pakuonio pagrindinė mokykla) bei lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Levutė Karčiauskienė (Prienų „Žiburio“ gimnazija). Kursai tęsėsi penkias dienas.
Esminis mokymų šūkis „Nuo magiškų sprendimų iki veiksmų schemų“ atitiko visas penkias kursų dienas: išklausę teorines prielaidas ir pamatę įvairius mokinių motyvacijos kėlimo metodus bei būdus, kiekvieną dieną daug metodų išbandėme praktiškai ne tik auditorijoje, bet ir kultūrinėse erdvėse. Atlikome mūsų mokymų vadovo Andrew skirtas įvairias užduotis ir tuoj pat reflektavome, kas tinka ir kaip tai būtų galima pritaikyti savo mokiniams. Atsitraukusios nuo žinių perteikimo kultūros supratome, kad mokymosi sėkmę lemia tikslingas motyvacijos skatinimas, o mokytojas yra pagrindinis ir svarbiausias jos lėmėjas.
Nuoširdžiai dėkojame Prienų r. sav. administracijos Švietimo ir sporto skyriaus komandai, padėjusiai įveikti visus iššūkius, bei savo mokyklų administracijoms, suteikusios galimybę dalyvauti mokymuose apie mokinių motyvaciją.
Projektui paramą suteikė Europos Sąjunga. Šiame tekste atspindėtas autoriaus požiūris, o Švietimo mainų paramos fondas ir Europos Komisija nėra atsakingi už pateikiamos informacijos turinį.
Levutė Karčiauskienė,
Prienų „Žiburio“ gimnazijos
lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja
„Specialieji ugdymosi poreikiai ir įtraukusis ugdymas“ Helsinkyje
Balandžio 15 – 21 d. Prienų rajono mokyklos mokytojai ir švietimo pagalbos specialistai dalyvavo „Erasmus+“ kursuose „Specialieji ugdymosi poreikiai ir įtraukusis ugdymas“ Helsinkyje, Suomijoje.
Kursų metu lektoriai akcentavo, kaip mokiniai motyvuojami, kokios pagrindinės mokymosi vertybės bei požiūris į mokinius ir mokymąsi. Paskaitose buvo daug kalbama apie pozityviąją pedagogiką, jog reikia dažniau akcentuoti mokinio sėkmes, nei nesėkmes, kurti stiprų ryšį tarp mokinio ir mokytojo, palaikyti gerą mikroklimatą mokykloje. Svarbus yra kiekvienas mokinys, kuris yra mokykloje ir reikia jam padėti, atsižvelgiant į jo poreikius ir mokymosi resursus. Mažiau yra daugiau. Šie žodžiai skambėjo iš lektorių lūpų. Mažiau testavimo, mokymosi temų, namų darbų ir mažesnės klasės, tačiau pasiekimai geri. Mokiniai daug mokosi savarankiškai. Supranta, jog yra patys atsakingi už savo mokymosi rezultatus.
Kursai suteikė galimybę susipažinti su Suomijos švietimo sistema bei apsilankyti ugdymo įstaigose. Apsilankymų pradinėse ir pagrindinėse mokyklose metu buvo suteikta galimybė stebėti mokinių ir mokytojų stiprų tarpusavio ryšį. Visose mokyklose skiriamas didelis dėmesys mokinių veikloms pertraukų metu – poilsio erdvėse gali žaisti šachmatais, biliardą, groti pianinu, žaisti kompiuterinius žaidimus.
Dalyviai sukauptomis žiniomis dalinsis savo mokyklose: kaip kurti stiprų tarpusavio ryšį su visais mokykloje besimokančiais mokiniais; kokiomis priemonėmis atliepti ugdymosi poreikius bei kaip kurti įtraukią ir pozityvią aplinką.
Kursų dalyviai.
Prienų rajono mokyklų vadovai Berlyne mokėsi rengti ir įgyvendinti „Erasmus+“ projektus
Vasario 19–24 d. šešiolikos Prienų rajono švietimo darbuotojų (mokyklų direktorių, pavaduotojų ugdymui, Švietimo ir sporto skyriaus atstovų) komanda dalyvavo Berlyne vykusiuose kursuose „Lyderystė ir projektų vadyba (naujoji „Erasmus+“ programa 2021–2027)“. Kursų dalyviai susipažino su naujosios „Erasmus+“ programos struktūra, tikslais ir prioritetais, mokėsi rengti Europinį plėtros planą, „Erasmus+“ programos projektų paraiškas, gilinosi į lyderystės, efektyvios komunikacijos ir konfliktų valdymo aspektus.
Galimybę dalyvauti šiuose kursuose suteikė Prienų rajono savivaldybės administracijos 2021–2025 m. „Erasmus“ plano įgyvendinimas. „Erasmus“ plane numatyti trys tikslai: sustiprinti mokinių pažangos stebėsenos ir mokymosi pagalbos teikimo sistemą Prienų rajono švietimo įstaigose; sudaryti galimybes didėti mokytojų profesionalumui bei skaitmeniniam raštingumui ir mažinti skirtumus tarp mokyklų; padidinti Prienų rajono savivaldybės administracijos ir mokyklų gebėjimus tvariai ir ilgą laiką dirbti tarptautiniu mastu.
„Erasmus“ planas yra Prienų rajono savivaldybės administracijai 2020 m. suteiktos „Erasmus“ akreditacijos dalis – Prienų rajonas buvo pirmoji savivaldybė Lietuvoje, gavusi tokią akreditaciją. Akreditacija leidžia paprasčiau pasinaudoti finansavimo pagal 2021–2027 m. „Erasmus+“ programą galimybėmis, todėl šiuo metu Švietimo ir sporto skyrius įgyvendina jau du akredituotus „Erasmus+“ projektus, Švietimo mainų paramos fondui pateikta trečiojo projekto paraiška.
Prienų rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus informacija
2016 m. liepos 1 d. – 2017 m. lapkričio 30 d. Prienų rajono Veiverių Tomo Žilinsko gimnazija dalyvauja ,,Erasmus+“ KA1 projekte ,,Profesionalios aplinkos Prienų rajono mokyklose kūrimas.
Šis projektas – tai dar viena galimybė gimnazijai gerinti mokymo(-si) kokybę ir suteikti geresnes sąlygas tobulinti asmeninius poreikius bei organizacijos tikslus atitinkančią kvalifikaciją.
Projektui paraišką parengė ir finansavimą gavo Prienų rajono savivaldybės švietimo skyrius. Projekto veiklose dalyvauja visos Prienų rajono mokyklos ir lopšelis – darželis ,,Pasaka“.
Projekto administravimas
- Prienų r. savivaldybės administracijos direktoriaus 2016-07-01 įsakymu Nr. (7.7)-A3-2016/492 sudaryta ,,Erasmus +“ programos 1 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo mobilumo projekto Nr. 2016-1-LT01-KA101-023077 valdymo darbo grupė;
- 2016-09-09 pasirašyta konsorciumo sutartis tarp Prienų r. savivaldybės administracijos ir visų Prienų r. mokyklų vadovų dėl tinkamo projekte numatytų reikalavimų ir veiklų vykdymo.
Pagal projektą vykdomų mokymų paslaugų teikėjas – DOREA švietimo institutas (Kipras).
Mokymuose tobulinamos sritys:
- vadybinės kompetencijos: komandinio darbo ir lyderystės skatinimas (visos konsorciumo mokyklos)
- nauji mokymo metodai ar įrankiai: mokymo nuostatos ir būdai (Balbieriškio, „Revuonos“, Pakuonio, Skriaudžių, Išlaužo, Naujosios Ūtos pagrindinės mokyklos, „Žiburio“ ir Stakliškių gimnazijos)
- mokymo ir mokymosi procesų organizavimas: asmeninės mokinio pažangos siekimas (Balbieriškio, „Revuonos“, Šilavoto, Skriaudžių, Išlaužo, Naujosios Ūtos pagrindinės mokyklos, „Ąžuolo“ progimnazija, „Žiburio“, Stakliškių ir Veiverių Tomo Žilinsko gimnazijos)
- personalo kompetencijos: mokytojo ir mokinio dialogas (Jiezno ir „Žiburio“ gimnazijos, „Ąžuolo“ progimnazija, Šilavoto ir Pakuonio pagrindinės mokyklos, lopšelis-darželis „Pasaka“)
Visi mokymuose dalyvaujantys įsipareigoja savo įstaigoje parengti kaitos projektus ir su suburta komanda juos įgyvendinti.
Pirmieji projekto mokymai Barselonoje (Ispanija)
2016 m. spalio 24-28 dienomis Prienų rajono mokyklų vadovų ir savivaldybės Švietimo
skyriaus atstovų komanda dalyvavo pirmuosiuose projekto mokymuose, tema ,,Team Work as a Means for Enhancing Productivity“ Barselonoje (Ispanija). Gimnaziją šiuose mokymuose atstovavo direktoriaus pavaduotoja ugdymui Loreta Jurkšaitė.
Prienų rajono mokyklų vadovų ir Švietimo skyriaus komanda dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo kursuose, kuriuos organizavo DOREA švietimo institutas.
Mokymų dalyvių vadybinių kompetencijų gilinimui vadovavo DOREA švietimo instituto lektorius iš Amerikos Erik van Lennep. Mokymų metu pagilintos vadybinės žinios ir praktiškai patobulinti gebėjimai dirbti komandoje, būti jos dalimi. Erik van Lennep puikiai pateikiamais klausimais ir užduotimis formavo mokymų dalyvių naujoviškus požiūrius, kūrybinį mąstymą ir sprendimų būdus.
Projekto mokymai Barselonoje – pirma tokia galimybė visiems rajono švietimo įstaigų vadovams tobulinti savo vadybines kompetencijas mokantis kartu užsienyje. Patobulintas kompetencijas liudija įgyti DOREA instituto sertifikatai.
Antrieji projekto mokymai Palerme (Italija)
Kaip atrasti, skatinti ir motyvuoti talentingus vaikus? Kuo skiriasi pažangus mokinys nuo ypač talentingo? Kaip padėti mokiniams atrasti savo stiprybes ir investuoti į jų auginimą? Kokių konkrečių veiksmų turėtų imtis mokytojai, tėvai, draugai, kad padėtų mokiniams pasinaudoti savo stiprybėmis asmeniniame ir akademiniame gyvenime? Kaip suplanuoti pagrįstas akademines, asmenines ar emocines intervencijas ugdymo(si) procese?
Šias temas kartu su dalyviais iš Ispanijos, Kipro, Kroatijos, Vengrijos gvildeno Balbieriškio, Išlaužo, „Revuonos“, Skriaudžių, Šilavoto, Naujosios Ūtos pagrindinių mokyklų, „Ąžuolo“ progimnazijos, Stakliškių, „Žiburio“, Veiverių Tomo Žilinsko gimnazijų ir Švietimo skyriaus komanda, birželio 19 – 23 dienomis dalyvavusi kvalifikacijos tobulinimo kursuose „Identify the Hidden Talent in Your Classroom“ Palerme (Italija). Gimnaziją šiuose mokymuose atstovavo direktoriaus pavaduotoja ugdymui ir matematikos mokytoja Aurelija Jakutė.
Kursus vedė kompetetinga lektorė, Pizos (Italija) universiteto dėstytoja Luisa Panichi. Kursai vyko anglų kalba, todėl pagerėjo mūsų anglų kalbos įgūdžiai. Dirbome grupėse, išklausėme teorijos, atlikome praktines užduotis. Visų pirma, mes patys turėjome apibūdinti talentingus vaikus, jų elgesį, bendravimą su klasės draugais. Gavome daug informacijos, kaip atpažinti talentingą vaiką, ir kuo jis skiriasi nuo gabaus mokinio. Buvo paneigtas mitas, kad apdovanoti, talentingi mokiniai viską atlieka puikiai. Sužinojome, kad tokie mokiniai gali turėti nemažai problemų, mokymosi sunkumų. Mokytojui mokant tradiciniais metodais, tokie vaikai nesudominami, todėl jie praranda motyvaciją, ir jų rezultatai būna labai vidutiniški. Kursuose buvo bandoma išsiaiškinti talentingų mokinių elgesio priežastis, ieškoma būdų, padedančių suprasti mokinių elgesį.
Erasmus+ 2022
Gimnazijos mokytojai dalyvavo „Erasmus+“ programos 1 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo darbuotojų mobilumo projekte Nr. 2020-1-LT01-KA101-077685. Gimnazijos direktorė Audronė Raibužienė Dalyvavo mokymuose „Švietimo vadyba ir lyderystė“ Kalamatoje, Graikijos respublikoje. Komandiruotės metu vyko paskaitos: švietimo vadyba; sprendimų priėmimas ir švietimo krizių valdymas; efektyvus problemų sprendimas. Mokymų metu vyko diskusijos, buvo nagrinėjami praktiniai pavyzdžiai, kuriami problemų sprendimų modeliai ir kt. Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Loreta Jurkšaitė – „Kaip sustabdyti patyčias mokyklose ir skatinti socialinį bei emocinį ugdymas“. Socialinė pedagogė Nijolė Spūdienė – „Kova su patyčiomis – mokyklos sėkmės strategijos“ Porto mieste. Mokymų metu vyko praktiniai užsiėmimai, kurių metu buvo ieškoma efektyviausių būdų, kaip kurti aplinką, kurioje būtų stabdomos patyčios. Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Eglė Chodiuškinė žinias tobulino mokymuose „Mokymuisi palanki aplinka: nuo poreikio link poveikio“, kurie vyko Florencijoje. Jų metu buvo kalbama, kaip sukurti mokymuisi palankią aplinką, kaip motyvuoti mokinius, kaip kurti pozityvumą. Gimnazijos psichologė Evelina Tiščenkienė – „Pozityvumas ugdymas: laimingos mokyklos“. Mokymų pagrindinė mintis, jog tik laimingas, pailsėjęs, savimi pasirūpinęs mokytojas gali kurti tokią aplinką aplink save. Reikia pozityvius dalykus pastebėti, juos akcentuoti, kol tai taps įpročiu. Didelis dėmesys savistabai, savo kūno ir proto balansui, atsipalaidavimo technikoms ir sąmoningam pasirinkimui gyventi laimingiau. Istorijos mokytoja Edita Losevaitė vyko į Slovėniją, į Liublijanos mieste organizuotus Erazmus tarptautinio projekto mokymus „Developing Emotional Intelligence” (“Emocinio intelekto ugdymas”). Emocinis intelektas nėra tai, ko būtų galima išmokti čia ir dabar arba per kelias valandas. Emocinis intelektas yra įgūdžiai, tai yra gyvenimo būdas, veiksmas, mokymas, kuris visada yra su mumis. Todėl turėtume stengtis, kad emocinis intelektas taptų neatsiejama gyvenimo dalimi, o ne tik kartais neišvengiamos akimirkos. Projekto dalyvės mokymuose įgijo naujos patirties, įgūdžių, metodų, kuriuos bus galima panaudoti pamokų metu ar klasių valandėlių metu.