Projekto Nr. 10-011-P-0001
Projekto trukmė 2023 m. gegužės 11 d. – 2025 m. birželio 30 d.
Projekto vertė 113 376 623,67 Eur
Finansavimo suma 112 705 422,13 Eur
Projekto aprašymas
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos I“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos
valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros
programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“
programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės
(EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Projekto tikslas – sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo (-si) sąlygas mokinių
pasiekimų atotrūkiams mažinti Lietuvos savivaldybėse. Šiuo projektu įgyvendinama dalis
„Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 22 Lietuvos savivaldybėse ir 93
mokyklose (TŪM programos I srautas).
Projekto veiklos:
1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;
2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;
3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis
ugdymas, STEAM ugdymas;
4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;
5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo
ugdymo mokyklų mokytojai.
Projekto tikslinės grupės – bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų
bendruomenės.
Prienų rajono savivaldybė yra projekto partnerė ir įgyvendina 1–3 punkte numatytas veiklas: kuria
naują infrastruktūrą, pritaikytą STEAM ugdymui, kad mokiniai turėtų sąlygas įgyti praktika ir
tyrimais grįstą, į kiekvieno mokinio sėkmę vedančią mokymosi patirtį; modernizuoja turimą
infrastruktūrą ir pritaiko ją integraciniam ir įtraukiajam ugdymui organizuoti; stiprina mokinių
kultūrinės kompetencijos ugdymą kaip integralų ir šiuolaikišką procesą, įvairiais būdais
organizuojamą ne tik mokyklos erdvėse; įgyvendina ilgalaikes mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų profesinio tobulėjimo programas, stiprina mokyklų tinklaveiką ir mokyklų vadovų,
mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų lyderystę, nukreipta į įvairių poreikių mokinių pažangą.
Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo,
rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).
Siekiami rezultatai
1) Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių
kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis.
2) Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių
mokinių dalis.
3) Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis.
4) Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo
ugdymo mokyklose.
5) Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose
esančių mokyklų.
6) Padidėjusi ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo procese dalyvaujančių 3–5 metų
amžiaus vaikų dalis.
7) Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8
mokiniai, dalis.
8) Padidėjusi švietimo pagalbą gaunančių mokinių dalis.
9) Padidėjusi tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių abiturientų dalis.
10) Padidėjusi multisensoriniais kambariais besinaudojančių mokinių dalis.
11) Parengtas ir visose mokyklose įgyvendinamas STEAM ugdymo planas.
12) Įgyvendinamos šiuolaikiškos ilgalaikės ir tvarios kultūrinio ugdymo veiklos.
13) Mokyklų partnerystės principu įgyvendinamos tvarios lyderystės iniciatyvos, nukreiptos į
kiekvieno besimokančio mokinio sėkmę.
Kultūrinis sambūris
Gruodžio 20 d. vyko kūrybinis sambūris No Shoes, kurio metu pasitelkiant judesio
teatro metodus vyko bendrųjų kompetencijų ugdymas, stiprinant vaizduotę, skatinat pasitikėjimą
savimi, lavinant socialinius įgūdžius, saviraišką, koordinaciją, didinant spontaniškumą,
inspiruojant kūrybinį darbą po vieną, poroje ir grupėje. Kūrybinio sambūrio vedėja Ieva
Jackevičiūtė pateikė metodikas ir patarimus įvairių dalykų mokytojams, klasių vadovams,
pagalbos specialistams bei mokytojo padėjėjams, kaip organizuoti judesio improvizacijos veiklas,
neinvestuojant į tai jokių papildomų resursų pasitelkiant savo kūną ir vaizduotę.
TŪM kūrybinės dirbtuvės
Gruodžio 5 d. gimnazijoje vyko TŪM kultūrinio ugdymo renginys kūrybinės dirbtuvės. Renginys buvo skirtas Prienų rajono mokyklų mokytojams. Dirbtuvėse buvo pristatomas skaitymo skatinimo įrankis „Knygiukai“.
„Knygiukų“ formatą galima pritaikyti kiekvienam mokytojui ir pasirengti integruotų pamokų planus (dailė ir literatūra, etika ir dailė, gamtos pažinimas ir dailė, chemija/fizika ir dailė ir kt.). Pagal pasirinktą temą/temas (jos gali būti įvairiausios – šventinės, iš tam tikro dalyko ugdymo programos, kultūrinės įvairovės, temos apie emocijas (pyktį, skausmą, džiaugsmą ir t.t.), dirbtuvių vedėjos Sigita Kamandulienė ir Greta Alice Liekytė sukūrė kūrybinę atmosferą, kur kiekvienas mokytojas tapo kūrėju ir išmoko pasigaminti savo „Knygiuką“, sukūrė jam istoriją ir ją iliustravo.
TŪM kūrybinės dirbtuvės „Istorijos pasakojimas komiksų pagalba. Komiksų ir veikėjų kūrimo dirbtuvės“
Gegužės 6 d. gimnazijoje vyko TŪM kūrybinės dirbtuvės „Istorijos pasakojimas komiksų pagalba. Komiksų ir veikėjų kūrimo dirbtuvės“, kurias vedė knygų iliustratorė Greta Alice Liekytė. Renginyje dalyvavo Prienų rajono bendrojo lavinimo mokyklų mokytojai, mokinai ir mokinių tėvai.
Kūrybinių dirbtuvių metu dalyviai susipažino su komiksų istorija, skirtingais jų stiliais (siaubo, nuotykių, fantastiniu, romantiniu ir t.t.). Lektorė Greta Alice Illustration – juos gyvai iliustravo planšete ir projektavo gyvai ekrane.
Susipažinus su istorijos komikso stiliais, buvo pereita prie veikėjo dizaino pagrindų.
Dalyviai susipažino su garsiausių animacinių filmų, telefono ir kompiuterinių žaidimų veikėjais, žaidė interaktyvius žaidimus – pagal spalvą, siluetus spėliojo veikėjus, patys be žodžių juos vaidino.
Pasitelkus gyvą piešimą buvo pildoma veikėjo anketa pagal klausytojų pasiūlymus kuriamas knygos, animacinio filmo, žaidimo veikėjas.
Galiausiai buvo pereita prie kūrybinės dalies, pasiskirstę grupėmis dalyviai burtų keliu išsitraukė tris lapelius: istorijos stilių – nuotykių, fantastinis, romantinis, siaubo ir t.t. , daiktą, kuris turi tapti veikėju (naudojantis veikėjo dizaino sistema), bei aplinką, kurioje vyks visas įvykis.
Grupėse kūrybinių dirbtuvių dalyviai nuosekliai pildė veikėjų anketas, perkėlė veikėjus į netikėtą aplinką ir piešė bendrą komiksą pačių susegtose knygelėse, na o vėliau, žinoma – refleksija, visi pristatė savo komiksus, komentavo, dalinosi įspūdžiais.
Intensyvi diena greitai praėjo ir paliko gausius įspūdžius bei kūrybines patirtis.